torsdag 11 januari 2018

Första veckan efter julledigheten...

Då har vardagen dragit igång igen efter julledigheten och Micke började jobba i tisdags och var i Skövde i måndags (plugget). Denna vecka har inte öppna förskolan öppet så vi har fått roa oss på annat sätt och så har vi även haft lite ärenden som vi fixat. Vendela har varit hos frissan och på första BVC besöket här i Kil. I måndags besökte vi en jättefin lekplats som ligger precis bakom där vi bor och Vendela fick gunga lite :) hon tyckte det var kul :)



Sen när vi kom hem och jag skulle fixa lite i köket så ställde jag fram alla hennes leksaker på golvet utom det som står där nere på hyllan för det brukar hon ändå inte leka så mycket med. Sen när jag tittar till henne så sitter hon på hyllan och leker med babblarna plocklådan :P haha. Lilla sötnosen som såklart ska leka med det som jag inte plockat fram...


Sen kom hon in i köket och levde rövare och började använda stolen som gåvagn... Hon är så jäkla söt för när jag ska fota henne så böjer hon sig ner och ler stort :) min lilla linslus :)



Hon tycker också om att undersöka hallen lite då och då. Hon pillar mycket i sin sittdel till vagnen och tyckte det var så himla gulligt när man bara såg hennes lilla rumpa sticka fram :) Hon tycker nog också att vi har lite kallt i lägenheten så hon försökte höja värmen på elementen med :P hehe



Jag och Vendela (läs jag) byggde upp allt Duplo som hon fick i julklapp av farmor och farfar, se så fint det blev :)


I onsdags var hon på sitt första frisörbesök. Det behövdes faktiskt men vi har dragit oss lite för det för vi vill ju att hon ska ha långt hår, men vill ju det ska vara fint med och inte stripigt och så.. Det blev faktiskt jättebra och hoppas det växer på nu så får vi se när vi behöver klippa henne igen. Frisören var så gullig för hon sparade också några "lockar" åt oss att ta med hem :) Vendela var såååå duktig (som vanligt) och satt fint i mitt knä och lekte med några leksaker som fanns där. Vår duktiga tjej!



På eftermiddagen var vi sedan på BVC för första gången här i Kil. Det var kul att träffa vår nya BVC sköterska och vi pratade länge och kollade igenom lite papper och så. Vendela pratade på hela tiden och undersökte rummet. Vi vägde henne och mätte henne också. Hon hade dock inte gått upp så mkt i vikt som jag hade hoppats på men hon har ju blivit väldigt aktiv nu också så det är kanske inte så konstigt. Hon är en liten tjej, vägde 7855g och var 70,2 cm lång.

Vendela provade att gå i trappor. Hon är så framåt just nu och kryper överallt och pratar på som bara den. Detta var efter vi kom hem från BVC och hon började krypa uppför trappen... Duktig var hon med  :P



I morgon är det fredag och snart helg! Ska bli skönt så vi får umgås med Micke också lite :) och så sa jag ÄNTLIGEN klippa mig igen! Har inte klippt mig sedan i maj då jag var på bröllop då det är på tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar