torsdag 18 januari 2018

Massor med snö...

i måndags var vi äntligen på plats på öppna förskolan igen. Det tyckte både jag och Vendela var kul! I tisdags skulle vi egentligen besökt en potentiell blivande förskola till Vendela men på grund av all snö som kom under natten och kraftig blåst fick vi tyvärr ställa in i sista stund. Jag gjorde ett försök med vagnen först så att Vendela satt skyddad mot blåsten men det var OMÖJLIGT att ta sig fram, så jag provade bärselen men stackaren bara skrek och tyckte blåsten var jätteobehaglig så jag bestämde mig för att inte utsätta henne för det då jag inte var tvungen och ringde i sista stund och bokade om. Så nu ska vi besöka förskolan på måndag istället. Lite tråkigt, men så blev det. Jag hade ju gjort i ordning Vendela så fin och allt :P 

^Den här outfiten hade jag valt till henne i tisdags... fick ingen bra bild på henne när hon stod upp så detta var den det blev :P^

Efter en hemmadag i tisdags var vi sugna på öppna förskolan igår (onsdag). Jag försökte först med vagnen för jag tänkte att nu måste det ju vara plogat nästan överallt, men det gick inte så vi fick vända och hämta pulkan istället. Det tyckte Vendela var kul och det gick kanon :) Det har kommit mycket snö nu och hoppas den får ligga kvar ett tag så vi slipper slasket direkt... 


^Vendelas favorit på öppna föris ;)^

Igår skulle också vår lägenhet städas och jag har varit lite nervös över det då vi inte kunnat vara på plats i Växjö. Våra före detta, super snälla grannar hjälpte oss att öppna och låsa åt städet och vår snälla bästa mäklare Martina, på Svensk Fast i Växjö, hämtade sedan nycklarna hos grannen. Måste verkligen tipsa om Martina om ni behöver en bra mäklare i Växjö! Vi är sååå nöjda med henne och hennes arbete måste jag säga! 

Idag har vi haft en mysig hemmadag och jag har fått lite bakning gjort inför Vendelas kalas nästa helg. Jag bakade pizzabullar och även dumlekakor. Så nu ska jag bara baka en kaka till, beställa tårta och göra tacopaj och sallad nästa vecka :) Ska bli kul med kalas och att samla våra familjer. De enda som tyvärr inte kan komma är Anna, Andy, Ellen och Sally. Men de får komma en annan gång :)


I morgon är det dagen jag väntat på läääänge nu! Dagen då vi lämnar över lägenheten i Växjö och man slipper "oroa" sig över den mer! Ska bli sååå skönt och hoppas att de som flyttar in är nöjda med den och att de kommer trivas lika bra som vi gjorde! Den var såååå fin och ibland saknar jag den faktiskt! Vi fick ju faktiskt bestämma helt själva hur vi ville ha den och det var ju vårt första gemensamma boende som vi köpt :) den kommer alltid att bara speciell för mig :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar