måndag 7 maj 2018

På resande fot...igen

Förra söndagen åkte hela familjen ner till Småland för att Micke skulle jobba på sitt gamla jobb och vi följde med och hälsade på ett par dagar. Vi bodde i et jättemysig stuga precis vid vattnet och det var så kul att träffa Otto och Gabi igen. Det tyckte Vendela med, de har ju "känt" Vendela sedan hon låg i magen så de tycker nog också det är kul att få se henne och hur hon växer :) Vi passade även på att åka till Lammhult jag och Vendela för att möta upp Gülda och Nill och träffa dem. Det var såå mysigt och kul! Var ju över ett halvår sedan vi sågs nu :( tyvärr glömde jag ta en bild vilket jag sörjer lite nu i efterhand men får komma ihåg det till nästa gång vi ses :)

^Vendela framför vår lilla stuga^

^Vendela fick provköra sin barnvagn för första gången :)^

^Mys vid stugan^

^Vendela leker med sin bil^

^Mys med Gabi^



^Denna "lilla" gren föll ner framför vår stuga en kväll när det blåste lite, tur ingen var under...^

På onsdagen skjutsade Micke oss till tåget i Värnamo för att vi skulle ta tåget ner till Ängelholm där pappa skulle hämta oss med bilen. Tågresan ner gick jättebra och Vendela sov en stund också. Det  var strålande väder när vi kom ner till Skåne och har varit det nästan varje dag. I torsdags åkte jag och Vendela till min syster och hennes barn och kollade in deras nya hus som de köpt och Ellen har fyllt år så hon fick lite presenter av oss. Vi följde med och hämtade Ellen på förskolan och sedan lekte vi ute med barnen, både på deras gård och gick till en lekpark. Det är så kul att hänga med kusinerna tycker Vendela :)

^Ellen är så duktig med de små och hjälper dem och håller handen^

 
^Ellen fick kritor av oss i present och de skulle såklart testas...^

^Alla tre kusinerna gungar i lekparken^

I fredags åkte vi till hembygdsparken i Ängelholm med moster, kusinerna och mormor. Det var sååå mysigt och vi åt lunch och lekte och kollade på djuren.



^Titta på modelljärnväg med storkusinen^

^Lek i lekparken^

^Jättegod kycklingmacka :)^

På kvällen sedan kom min kompis Martina som bor i Halmstad och hälsade på och vi åt god mat som pappa lagat och sedan badade vi i jacuzzin :) det var så kul att träffa Martina igen :)


I lördags åkte jag och mamma en sväng till Väla och fikade och handlade och Vendela fick leka lite på ett ställe för barnen. Hon fick också en ballong som hon tyckte var kul att leka med :)





I söndags tog jag och pappa en sväng med motorcykeln i det underbara vädret och det var såååå mysigt. Det var länge sedan jag åkte motorcykel nu så det var på tiden :)


Jag har också passat på att ta några fina bilder på Vendela när det varit så fint väder och här har det blivit riktigt grönt också nu.

^Min underbara sommarflicka :)^

^Lyckades fånga ett skratt när hon gungade^


^Du och jag Lady... kompisarna njuter i värmen^

Idag har jag och pappa tagit en promenad in till Höganäs hamn och åt lunch i solen och Vendela sov nästan hela vägen. Passade på att ta en fin bild vid havet. Det har varit så sjukt varmt idag, rena sommaren och minst 22-23 grader. Finns inget att klaga på. Vi har varit ute större delen av dagen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar